Bitte oder Registrieren, um Beiträge und Themen zu erstellen.

Selbstentladung

VorherigeSeite 2 von 3Nächste

Ich muß noch mal auf den Batteriedatenmodul-Stecker zurückkommen. Wo findet man den genau?

Elmow hat auf diesen Beitrag reagiert.
Elmow

Hi

Guggst du hier

https://www.ai-ways-forum.de/forum/topic/bilder-vom-innenleben/

Der kleine Baustein der am Minuspol der Batterie mit dran ist sollte dieses erwähnte Modul sein, sofern der von der 12 Volt Batterie gemeint ist, wovon ich aber mal ausgehe.

Du musst also wahrscheinlich die Verkleidung im Motorraum (auf der Fahrerseite) abnehmen um da ran zu kommen.

Obs was bringt bleibt offen, kann aber schon sein einfach ausprobieren.

Gib mal bitte über Erfolg oder Nichterfolg Bescheid

Gruß

Dasepp

Ex-U5 Besitzer der U5 Feb. 21 ist im März 22 ausgewandert; März 22 ZOE Intens R135 52kwh Vorführer Nov. 2021; April 23 SsangYong Korando E-Motion Titanium Vorführer Juni 22 1,5 to AHK; Juli 23 KIA EV6 GT-Line AWD 1,6 to AHK Neuwagen; somit alle drei Verbrenner durch Elektro ersetzt r.bruckner@gmx.de

Hey, Genau das hatte mir  AiWays auch am telefon gesagt.

Hatte am Tag 3-5% Selbstentladung nach dem Update auf 1.7.0.

Aussage von AiWays:

Minuspol der 12V Batterie für 2 Std abklemmen. (mit einem 10er schlüssel)
Danach wieder anstecken.

Bei mir hat es das Problem Gelöst, sehe nach 2 Tagen stillstand immer noch 100% akku. (Ja ich lade immer auf 100%)

Also ich kann berichten: Voller Erfolg!

Seit Tagen kein Ladeverlust mehr festzustellen, nachdem die Batterie eine zeitlang abgeklemmt wurde.

Vielen Dank für eure Antworten!

Cita de erdie el 29 de octubre de 2021 a las 19:02

No tengo ninguna pérdida de batería, pero sí un consumo monstruoso.

Cargamos nuestro U5 el martes por la tarde y lo pusimos en la granja al 81%. Esta mañana tenía en pantalla el 81% y después de unos 10 km de conducción por ciudad, sólo el 74%. Lamentablemente no conduje y mi esposa no notó el consumo. Programa 1.7.0

A ver si mañana consume muy poco.

Dieter

Hello,

This is happening to me almost every day.
Normally I drive about 60 km, park, and after a few hours I get back in the car. Then I see how in the first kilometers the battery drops quickly.
I have monitored the battery with the ODB, and when I get back into the car I see how the SOC has dropped between 3 and 5%, but the screen continues to show the previous percentage.
In theory the car sleeps correctly, I don't see the brake light on.
I'm going to try disconnecting the 12v battery, has this happened to anyone else?

Are you sure the car sleeps correctly ? Some people had the problem, that the distance between key and car wasn't enough, so that the car periodically woke up, which causes a soc drop. Here you can hear a periodically noise from the car, it is not indicated by the lights.

I detect this behaviour when I travel, so the key is with me and is not near the car. I tried disconnecting the 12v battery for 2 hours but is still happening.

When this happens, it's no matter of time, for example, de car can be parked from 2 to 7 hours, but the soc drop is usually near 4%. If it's parked at home for 24 hours, this drop not increases, and I think it happens only after travels. For example, if I charge my car and then I have it parked for 24 hours, I didn't notice this behaviour.

But this sound that you said, I think that I heard it once at home, it comes from the charging port?

Hmm then i have no idea - are you loading up to 100% (it's sometimes needed for battery soc calibration) ?

Yes, I usually charge every week to 100%, I will try to discharge almost to 0% and then make a full charge.

Just to show some evidences, here I show you a capture of the state of the battery when I arrived at home, and then a few hours later.

Hochgeladene Dateien:
  • IMG_7065.PNG
  • IMG_7066.PNG

Sorry raico, i have no idea. Our U5 doesn't show this behavior.

VorherigeSeite 2 von 3Nächste